REKLAMA: purella pomaga

Obecna w świadomości społecznej kampania „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa” w 2020 roku wkracza w nową fazę. Kampania powstała z inicjatywy Fundacji OnkoCafe - Razem Lepiej, która od 2014 roku wspiera pacjentów onkologicznych i ich bliskich. Akcja prowadzona jest cyklicznie od 2016 roku, przy stałym wsparciu partnera strategicznego - Firmy Novartis. Jej celem jest zachęcanie do systematycznych badań i edukacja na temat profilaktyki raka piersi oraz choroby na każdym jej etapie - także, gdy przybierze ona postać zaawansowaną. Projekt skierowany jest zarówno do kobiet, jak i do towarzyszących kobietom mężczyzn. Kampania ma zachęcić panów do włączenia się w profilaktykę raka piersi, ale również zwiększyć świadomość wagi wsparcia kobiety przez bliskiego jej mężczyznę.

 

W piątej edycji kampanii BreastFit do wspólnych działań na rzecz poprawy świadomości raka piersi dołącza nowy partner - Fundacja Philips. W ramach tegorocznej odsłony BreastFit, Fundacja OnkoCafe przy wsparciu nowego Partnera umożliwi wykonanie bezpłatnego USG piersi kobietom posiadającym utrudniony dostęp do tego ważnego badania diagnostycznego. Przewidziano 1000 bezpłatnych badań USG piersi dla 1000 kobiet z różnych regionów Polski.

Walka z regionalnym wykluczeniem zdrowotnym to główny cel tegorocznej odsłony kampanii „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa”. Według szacunków ekspertów w niektórych regionach Polski czas oczekiwania na badanie USG piersi w ramach publicznej opieki zdrowotnej może wynosić nawet 3-4 miesiące. To sytuacja, która dodatkowo pogłębia istniejące nierówności w dostępie do świadczeń medycznych w Polsce. Nierówności te są szczególnie krzywdzące dla kobiet z obszarów wiejskich, zwłaszcza w obliczu szacunków, które pokazują, że w blisko 30 procentach przypadków nowotwór piersi rozwinie się do postaci zaawansowanej między innymi za względu na spóźnioną czujność onkologiczną.

Do bezpłatnego badania USG piersi zostaną zakwalifikowane panie, u których czas oczekiwania na diagnostykę w dostępnym punkcie opieki zdrowotnej jest zbyt długi, a posiadają wyraźne wskazania do bezzwłocznego przeprowadzenia badania. Celem inicjatywy jest zaoferowanie badań kobietom, które najbardziej ich potrzebują. Po skontaktowaniu się z Fundacją OnkoCafe i zakwalifikowaniu na USG piersi panie otrzymają unikalny kod, uprawniający do realizacji badania diagnostycznego w jednej z 10 placówek uczestniczących w programie wsparcia badań diagnostycznych. 

W różnych regionach Polski wyłoniono 10 ośrodków medycznych, dysponujących nowoczesnym sprzętem diagnostycznym. W diagnostyce istotna jest nie tylko możliwość wykonania badania, ale także jego jakość. Nowoczesny sprzęt pozwala wykryć najmniejsze nawet nieprawidłowości - często na etapie, kiedy schorzenie jest w pełni wyleczalne, a zastosowana terapia jest możliwie najmniej inwazyjna.

Kolejnym krokiem w ramach kampanii BreastFit, wspieranym przez Fundację Philips, będą działania nakierowane na poszerzenie świadomości na temat raka piersi i jego zaawansowanej postaci oraz edukacja kobiet w zakresie samobadania piersi. W tym zakresie Fundacja OnkoCafe podejmie współpracę z kołami gospodyń wiejskich.

W ramach tej odsłony BreastFit odbędzie się cykl pięciu warsztatów poświęconych nauce samobadania piersi. Celem inicjatywy jest nauczenie 200-300 kobiet prawidłowej techniki samobadania piersi, a tym samym wyszkolenie ambasadorów oraz trenerów, którzy następnie będą dzielić się swoją wiedzą w tym zakresie. Nauka jest tym bardziej istotna, że według szacunków ekspertów samobadanie piersi w sposób prawidłowy wykonuje jedynie 2-3 procent kobiet!

Zwieńczeniem tegorocznej edycji kampanii będą działania edukacyjne, dotyczące wartości profilaktyki i wczesnego wykrywania raka piersi oraz wsparcia kobiet z zaawansowaną postacią nowotworu. Integralną częścią projektu, zgodnie z wieloletnią już tradycją, będzie nowa edycja charytatywnego kalendarza „Power of Community 2021” ze zdjęciami sportowców oraz jego uroczysta prezentacja podczas specjalnego spotkania dla wspierających kampanię. Jak co roku będzie to pretekst do rozmowy o roli wsparcia zmagających się z chorobą nowotworową kobiet ze strony towarzyszących im mężczyzn.

Więcej informacji o kampanii BreastFit jest dostępne na stronie http://breastfit.onkocafe.pl/.

Aktualności

Pomagają nam

magodent.fw amgen magodent.fw novartis fakraczki.fw osobyprywatne.fw crosfit 

Współpracujemy

pkopd.fwpkopd.fwpkopd.fwpkopd.fwpkopd.fwaaa.fwalivia.fwfpzycie.fwinstytut.fwkidl.fwmagodent.fwrak n roll.fwb-life 

Zapisz